Fyller på med fint

Innan Olivia kom funderade jag lite över vilka olikheter mina barn skulle ha. Det är ju spännande att se deras personligheter växa fram! 

Vad jag har märkt hittills är att med Olivia går det inte att göra någonting annat under amningstiden. Med Teodor kunde jag läsa och plippa på datorn så mycket jag ville. Om jag försökte det med Olivia blev hon antingen ledsen eller distraherad och slutade äta. Det har ju gjort att jag kännt mig lite snuvad på litteratur jag är sugen på eftersom jag ändå räknat med att det skulle funka. Å andra sidan är Olivia helnöjd med att dricka ur flaskan, vilket aldrig var något som funkade för storebror. Det är en lättnad så klart!


Så fort jag märkte att det fungerade med flaska bestämde jag mig för att köpa en ny "extra trevlig" flaska till henne och ha den gamla som reserv. Jag jobbar verkligen för att se till att bara fylla på med saker jag verkligen vill ha. I den mån det går. Som skor. Hur många billiga sk*tskor har jag väl inte köpt i min mina dagar. Eller halvdana klädesplagg. Nu strävar jag efter att äga lite färre grejer, men att dessa då är av lite högre kvalité. Sånt som man blir glad av att använda och inte står och svär åt!


Nu är jag helnöjd med den fina nappflaskan från Garbo & friends. Vällingen förvarar jag i en fin kakburk. 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0