Fem saker att fixa!



Ännu en skruttig mobilbild - jag vet! Det fick lov att bli så idag om det skulle bli något alls! Här är i alla fall fem saker i vardagsrummet som ska fixas vid tillfälle. 

- Murstocken ska lagas och målas (finns en öppen spis där också men den får ett eget inlägg)
- Leksaksskåpet ska slipas, slipas, slipas, målas om och få nya ben
- Byta till en nättare musikspelare
- Måla det gamla soffbordet jag just tagit upp från källaren (kistan har blivit för liten)
- Måla om lilla gungstolen

Vad lätt det är att se allt sånt här när man går hemma, men jag älskar ju att fantisera om fix! Om vi skulle vara färdiga med precis allt hemma så vet jag att jag skulle börja om från början igen, det är ju min hobby! Jag är glad över att det är så mycket att måla, för målning är mer eller mindre mitt ansvar här. Ska se om vi kan skaka loss lite tid åt det här snart, men samtidigt startar jag ju nya projekt hela tiden. Mer om det en annan dag. 

Imorgon ska vi ha mammahäng här och idag hjälpte Teodor mig att baka en kanelkaka (dvs åt mjöl och slickade ur bunken). Måndagar och fredagar är han hemma från förskolan och vi hade en ovanligt mysig dag idag. Mina ungar!

 
Marika
2014-11-25 @ 10:36:02
URL: http://xn--solbackavgen-ocb.blogg.se

Visst är det roligt att ha barnen till hjälp att baka. 😀




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0