Vilan



I söndags blev Teodor pangförkyld. Efter att ha hostar mig i ansiktet ett antal gånger och pussat och klappat på sin lillasyster blev hon och jag såklart också sjuka. Det är alltid ledsamt när barnen är sjuka, men när man själv blir sjuk är det drygt. Jag känner mig som världens tråkigaste mamma, febrig, yr och ruggig. Nätterna är jäkliga, båda barnen har varit vakna och ledsna mycket och det blir så mycket tyngre när ens egen näsa rinner nonstop och man har en hosta som riskerar att väcka alla igen. Tackar vet jag att vara högstadie- eller gymnasieelev och vara förkyld - sova när man vill, ligga i sängen och äta ostmackor med varm choklad, läsa bok efter bok eller kolla på film. Kanske till och med stanna hemma en dag extra när man tillfrisknat - man vill ju lixom inte ta risken att smitta någon. En skön tid.

Nu är Teodor i alla fall på bättringsvägen  och för att jag och Olivia ska få lite lugn och ro och han ska få något roligt att göra, tog Göran med sig honom upp till Norrland för att hälsa på mina föräldrar. Lugnt och skönt här hemma nu, fast lite tomt såklart. Vi passar på att vila lite, jag tänder ljus och har börjat tjuvlyssna på julmusik. På eftermiddagen tog vi en promenad i regnet och när vi kom hem gjorde jag en fiskgryta som fick stå och puttra medan jag målade några lister. Bortsett från min och lillans förkylning är jag väldigt nöjd och jag tycker att det är jättebra att barnen kan få ha en förälder helt för sig själv nån helg inbland, även om Olivia är för liten för att uppskatta det än. Tror vi ska försöka med det ibland.




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0