Sy din egen amningskudde


En läsare bad mig om en beskrivning på hur jag sytt min amningskudde. Här är en skiss för att visa!


Några saker att tänka på:

- För att få en bra rundning använde jag en mattallrik.
- Bakstyckerna läggs alltså omlott och skapar öppningen för innerkudden (försöker visa det här ovan)
- Sidenbanden jag använde var fina men opraktiska, knuten kan glida lite och den kan fransa sig i kanten då och då. När Teodor för ett tag sen slet av ett band tog jag av det andra också. Dessutom var banden lite för långa så jag föreslog en annan längd på skissen.
- Jag gjorde min innerkudde kanske en centimeter smalare än ytterkudden, men efter det har jag fått tipset att göra innerkudden störst så kudden blir extra fyllig.

Med en en liten sjukling på armen och sömnbrist för egen del känner jag att jag inte varit helt fokuserad när jag skrivit det här ;-P Om det är några oklarheter eller något som låter tokigt är det bara att lämna en fråga! Lycka till!







Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0